T-Modell
A Ford T modell Henry Ford autógyáros egyik legnépszerűbb autómodellje volt, melyet a magyar Galamb József tervezett. 1908 és1927 között gyártották az USA-ban, Németországban Brazíliában és Argentínában. Az autósorozat arról híres, hogy ez volt a világon az első, futószalagon gyártott autó. Ez a gyártási mód lehetővé tette, hogy az autó olcsóbbá váljon, és bárki vásárolhasson egyet magának. Az autóból rengeteget megőriztek magánszemélyek és múzeumok.
Az alváz vanádiumacélból készült, és igen jó minőségűek a karosszéria lemezei is. Motorja négyhengeres, 2789 köbcentiméteres, húsz lóerős. A motor blokkját egy darabból öntötték, a hengerfejét le lehetett szerelni. A sebességváltója kétfokozatú, bolygóműves szerkezet, ugyanolyan, mint a mai automata váltós autóké, de többtárcsás, mechanikus működtetésű kuplungot alkalmaztak.
Elöl és hátul merev hidas a futómű, a rugózást keresztlaprugók végzik, lengéscsillapító nincs. A kormánymű csavarorsós, és közvetlenül a volán alatt, kis dobozban egy apró áttételmódosító szerkezet van.
1910-től alapfelszereltség lett az első szélvédő, a sebességmérő, 1911-től pedig már nem fából, hanem elsősorban fémből készült a karosszéria. A kocsi számtalan változatban készült.